tisdag 3 november 2009

En sjunkande båt?


Ett tag sedan jag tittade in här på bloggen. Orsaken är massa saker som händer runtomkring just nu. Företaget man jobbar på har helt utan förvarning börjat varsla folk, vilka dessutom är vänner till mig som hjälpt mig att få jobbet...men än så länge ska tydligen jag få vara kvar....Så vi försöker hänga oss kvar på marknaden.

Insikten om att både jag och sambon kan vara utan jobb inom ett par månader har helt klart påverkat vårt resonemang kring vad som händer till våren, resor, nyinvesteringar m.m.

Men oavsett så har jag lyckats få en hel del bra kontakter under arbetstiden och från tidgigare platser vilket gör att jag hyser gott mod ändå, eller i alla fall försöker!


Ny vecka innebär att jag ska försöka komma igång med träningen igen efter 1 veckas förkylning. Tänkte ta en försiktlig runda ikväll för att se hur snuvan påverkar. Kan nog vara smart att ta det lugnt i början.

Jag återkommer med lägesrapport senare.

1 kommentar:

  1. Ja, man ska inte ta allt för givet - å andra sidan ska man inte oroa sig i onödan heller. Bara vara beredd. Förberedd.
    Hoppas att oron är obefogad!
    Kram!

    SvaraRadera