fredag 23 oktober 2009

Vin, kvinnor och sång

Tjejkväll! Underbart eller hur? På en torsdag och allt! Vilket egentligen är superbra, man hinner faktiskt inte allt på helgerna!

Det bjöds på en fantastisk köttgryta, som jag kan garantera att alla gillar! Höstig smaker med äpple, valnötter, och lyxade till det lite extra med trattkantareller! En ansenlig mängd vin konsumerades, vilket var trevligt! Efter en mycket jobbig arbetsdag, där det visade sig att jag gjort en allvarligt fel, så kändes det bra att få dricka lite vin och tänka på annat en stund....

Efterrätten var superenkel men åh....så GOD! Lingonmaräng.....vaniljvisp med rårörda lingon varvade med maränger. MUMS!

Låter väl nyttigt alltihop? Ja i alla fall för själen! Men jag hade faktiskt lyckats klämma in en lite löparrunda innan tjejmiddagen, så jag kunde äta med gott samvete...Eller i alla fall med ganska gott samvete...

Idag är det fredag och lite tungt i huvudet, men vad gör det? Det är helg, vilket ska bli härligt. Imorgon ska vi gå på chokladmässa, det ni! Ska bli kanonintressant, kanske dax att öka på chokladförrådet hemma!

1 kommentar:

  1. Men det där är ju guld värt, det vet du att jag tycker! God mat, gott vin och underbart sällskap! Törs man fråga hur det gick på chokladmässan? ;-)

    SvaraRadera