söndag 15 november 2009

Oväntat


På temat oväntat så kommer jag osökt att tänka på denna bild från Hanoi, Vietnam som togs av mig från en taxi våren 2007. Oväntat mycket kan man lasta på en moped, eller hur? Vietnameserna var fantastiskt till att lasta sina moppar till max! En gång såg jag till och med en ko/större kalv bak på en moppe, hur gör man det? Naturligtvis hade man inte med sig kameran då....

Anni bollade dessutom över en utmaning i form om att berätta 7 st saker som de flesta inte vet om mig....Så här kommer det:
1. Absolut frukost-maniac.....får jag inte frukost är nästan hela dagen förstörd. Och att försöka hitta på något innan frukost är uteslutet.
2. Jag har jobbat en sommar med att dra datanätskablar, och kontaktera dessa på SAAB Ericsson Spac här i Göteborg.
3. När jag var yngre var jag besatt av Kitty Drew böckerna och hade vid denna tiden läst 200 st av dem, varav alla de först 26 (vilket är originalen). Rekordet för att läsa ut en kitty-bok var 1 timma 0coh 10 min.
3. Jag och granntjejen mittemot oss hade under flera år en linbana mellan oss, där vi skickade meddelanden. Dessutom gjorde vi olika flaggor me dkodning vilket gjorde att vi kunde meddela oss med varandra även när inte linbanan var igång, t.ex. en skylt med Bortrest/ äter middag/utegångsförbud m.m.
4. Gillar att pyssla hemma, baka bröd, laga mat, göra sylt och göra egen saft, vilket startade redan vid 12 års ålder då jag och Bästa vännen S i brist på annat gjorde en egen svartavinbärsaft helt utan vuxen hjälp, måste vara något form av rekord?
5. Jag kan göra helt oväntade saker i irritation, t.ex. tappade jag och syster bort varandra när vi åkte skidor i Tandådalen, då begav jag mig tillbaka till Hundjället och fick idé att va fasen....Väggen (brant backe....!!!) ...den borde jag åka. Och full av lite irritation kastade jag mig utför denna ohyggliga backe. Det gick oväntat bra! Dessutom så hittade jag och syrran varandra sedan....
6. Jag har under 3 år varit med i Stenungsunds musikskolas drillflickor, och haft en sådan där kort vit kjol, med röda revär....och drilltstav som man kastade och snurrade...och naturligtvis hade jag pom-poms....rödvita och guldiga! Jag var den som lyfte folk, inte blev lyft....av förklarliga skäl...
7. Jag brygger mitt thé i en kaffebryggare (naturligtvis inte den som sambon använder för kaffe, utan en egen, vi har dubbelbryggare). Det blir supergott, och lagom temperatur! Mina vänner som är thé-maniacs blir lika förvånade varje gång som de smakar och faktiskt tycker att det är mycket gott, den okonventionella metoden till trots!
Hoppas ni har en skön helg där ute! Vi har en verklig myshelg, med middag hos mummy i fredags eftersom fixarfrasse fyllde år. Igår var vi hos S+D och åt middag och fick gosa med lilltjejen, som hade vuxit till sig ordentligt! Idag blir det lite hemmafix,bl.a. ska min chokladpavlova göras till middagen ikväll hos några vänner, kanske blir det en tur till stan och fixar en kilram till vårt bröllopsfotografi som ska sitta ovanför sängen. Bara trevligheter med andra ord!

6 kommentarer:

  1. Jag orkar inte läsa hela texten. Ditt foto är oväntat om vi skulle se det i vårat land. Men i Asien och andra platser så är det en vanlig syn. /Made

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte att de lyckas köra med all den där packningen:)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad mycket nytt jag fick veta - så kul!
    Om du vill kan du kopiera över awarden och sätta i din blogg - det var ju inte bara en utmaning utan även en utmärkelse. Om du inte vill är det helt ok, alla vill inte ha sådana ;-)

    SvaraRadera
  4. Det gäller att vara effekktiv!
    Bra fångat!

    SvaraRadera
  5. Drill tjej och så åka den stora backen - det hade verkligen varit oväntat at hitta mig i den. Kul att du gjort det, MB

    SvaraRadera
  6. Som när jag köper skithuspapper i finnbyn!

    SvaraRadera