fredag 1 januari 2010

Nytt år, nya möjligheter....

Nyår firades in med lite ledighet och härligt partaj hos vännerna! Kölden behåller sitt grepp om sverige och ett riktigt vinterlandskap utnyttjas till promenader! Härligt! Att jag dessutom är ledig ända till torsdag den 7 januari är inte fel heller!

Nyåraftons dag tillbringades på Heden i Göteborg där 29:e upplagan av Sylvesterloppet genomfördes under bistar minusgrader. Men denna gången var jag endast med som funktionär inte deltagare. För mig är det fortfarande lite av underlighet att folk har lust att springa ett lopp på nyårsafton, när vädret antingen är som igår, sol och minus 10 eller grått, blött, rått och nollgradigt. Inget favoritförutsättning för ett härligt lopp. Jag lägger mina lopp under årets lite varmare perioder... I alla fall var det upp i ottan som gällde och sedan färdigställa start och målområdet, bära staket och blåsa upp målet, göra startfållor osv.... Sedan fick man bistert vänta tills loppets sista deltagare kommit i mål för att sedan riva allt igen. Det kunde varit en mycket kall upplevelse men klok som jag var hade jag både flesunderställ, termobyxir, dubbla underställsbyxor, fleecetröja, tjock jacka, kängor med dubbla strumpor, mössa och vantar....Dessutom kunde man hålla igång med att kånka grejer för att hålla temperaturen uppe!


Kvällen tillbringades hos J & D som hade fixat iordninng en kanontrevlig middag med lite vänner och bekanta! Rostbiff med potatisgratäng, kantarellsås! MUMS! Sedan blev det lek, grevinnan och betjänten och naturligtvis skumpa och fyrverkerier! En kanonkväll!

Så nu är det dags för ett nytt år med massa saker på gång! Vad kan 2010 ha i beredskap? kanadaresa, ytterligare ett syskonbarn, renoveringsprojekt för föräldrarna, nytt jobb för Mange....Låter lovande, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Det låter väldigt lovande! Önskar dig/er ett riktigt bra 2010!

    SvaraRadera
  2. Min töta schöschter :D

    SvaraRadera