tisdag 19 januari 2010

Instängd....


Ja, det är inte kul att bara få titta ut och se vad andra gör....och inte få delta själv tycker hunden Atlas... Han fick vara instängd i lägenheten...Denna härliga prick (!!!!) stod och tittade ut på gatan en hel förmiddag medan vi packade bilen och gick fram och tillbaka från lägenheten och gatan. Så bilen var helt klar bevakad och ingen obehörig kunde gå förbi osedd.... Jag tyckte att denna bilden passade bra på temat "Instängd". Vad har ni hittat på? Jag ska ta en runda och se efter!

Ny vecka nya planer! Måndagar är alltid ett rejält uppvaknande med träningspass med solvikingarna! En härlig genomkörare! Mina ben känns som spaghetti efter gårdagens backträning och teknikpass! Så ska det alltid kännas, ritkigt gött!

Jag måste få passa på att gnälla lite lch slänga en känga till Göteborgs gatuförvaltning. Jag har tagit mig själv i kragen och börjat cykla till jobbet igen efetr helger med kyla och snö. Men eftersom det fortfarande är rejält med modd och snö på vägarna så går det väääääldigt försiktigt. Men det är ändå snabbare än att ta spårvagnen. Jag är verkligen inte imponerad av Göteborgs väghållningsansvariga med tanke på att det med några dagar med blidväder ser rejält moddigt ut överallt. Även på bilvägarna. Hade dem varit lite smarta så hade dem skottat rejält nu får att bli av med snön/modden så att det inte fryser på igen och blir total isgata!

I eftermiddag blir det fika med geo-tjejerna, f.d. kurskamrater, och då ska det tjötas och mysas! Härligt! Hur blir er dag?

7 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att vara instängd :) Han verkade ha koll på läget ändå. Fin bild.

    SvaraRadera
  2. Stackare, klart man vill titta ut och se vad som händer där i stora världen. Kul tolkning!

    SvaraRadera
  3. Du får säkert en bra dag, det hör jag här:-) Fotot du representerar.. så himla vackert instängt:-)

    SvaraRadera
  4. Men det var ju en superbra tolkning av instängd!

    Vad gäller modden i min del av världen så var jag glad idag när jag såg att min gata var renrakad - ända tills jag kom fram till mitt hus och såg var all snö hade hamnat... Det var tungt att skotta undan!

    SvaraRadera
  5. Atlas har helt klart koll på läget trots att han är instängd.
    Fin bild!

    SvaraRadera
  6. Bra tolkning och vilken snygging som står där i fönstret./Lis

    SvaraRadera
  7. Åh... vill ut... helt klart :-) Flott bild!

    kram

    SvaraRadera