måndag 19 oktober 2009

Solviking nästa? och månadsjubileum!

Ja det är faktiskt en tanke som dykt upp då och då. Solvikingarna är en löparklubb som håller till i Skatåsområdet och har gemensamma träningspass flera gånger i veckan. Och eftersom löpningen känts lite trög på sistone så tänkte jag: jag måste testa. Sagt och gjort, idag blev det av! Och vad underbart mycket roligare det är att träna tillsammans! Massa roligt folk och man kände sig välkommen, riktigt kul! Superjobbigt intervallpass, där man under 8 omgångar gick från löpning till att varje 100 m öka lite , och sedan nästa 100 m lite till....denna ökning gjorde man 4 gånger, då sista gången skulle vara rejält jobbig. Och tro mig det var det! Efter en omgång var det aktiv vila i ca 1½ eller 2 minuter innan man fortsatte. Och sedan var det ju naturligtvis både uppvärmning och nedvarvning i ca 15 min vardera. Jätteskönt! det hade jag inte gjort på eget bevåg denna måndag kan jag meddela. Min rumpa hade annars sjunkit ned ordentligt i soffan om jag fått bestämma!

Annars då? Jodå helgen bjöd på dop där jag blev fadder för lilla Leia. Allt gick bra och inte ens när prästen stänkte vatten på henne blev hon särskilt upprörd! Sedan fick hon bli mitt favvo-objekt med kameran under kalaset! Gulashsoppa , bröd och sedan underbar tårta! MUMS!


Här har ni fina Leia och stolta mamma och pappa!

Idag kan jag dessutom meddela att jag och magnus varit gifta en månad så nu vankas ett glas vin tillsammans i soffan för att mysfira lite!

2 kommentarer:

  1. Grattis syster yster och Magnus pagnus.. eller nåt! Leia var jättefin :) Sandra var fin i håret också, klippt sig va?

    SvaraRadera
  2. Har det redan gått en månad? Och sommaren hann bli vinter och sedan höst - vilken smekmånad!

    SvaraRadera